serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dinen onaylanmıyor değil de çözülemiyor. Artık coin yeni dünyanın bir ürünü. Tüm ülkeler kendi coin sistemlerini üretecek. Buna Çin başladı. Türkiye'de buna dahil olmak zorunda ya da başka bir ülke. Fiziksel para kavramı görünüyor ki artık istenilmiyor. Dolara son zamanlarda ülkeler tarafından çıkılan tepkinin sonucu da kripto para ile çözülecek gibi. Bunları bir varsayım olarak dile getiriyorum ama grafikleri incelediğim için bu yorumları yapabiliyorum. Düşünebiliyor musunuz. 2009 yılında 5 dolar olan bir bitcoin şuan tüm dünyayı peşine kattı götürdü. O yüzden, ülkelerin kendi coin sistemini üretmesi yanı sıra firmalar da kendi coinini üretecektir. Alt coin dediğimiz kavramlar da aslında birer firma ya da proje. O sebeple, dini boyutu gösterip de kesip atılacak durumu çoktan geçtik. Şuan da 1 koyup 10 alındığı için insanlar dini boyuta taşıdı ama durum göründüğü gibi değil. Son 4 aylık tablo da insanlar bu kadar kazandı. Bu sürekli süre gelecek bir durum olmayacaktır. Maalesef bu yeni düzende de parasını kaptıran bir çok hırslı kişi olacak. Ama bu coini kötü yapmaz, yapmamalı da.
gönderdiğiniz yoruma benim yorumum sizin dijital para ile sistemin işleyişini karıştırdığınız yönünde. zira dijital paraya karşı olma durumum yok. dijital para kullanılmasın diye dinen caiz değil gibisinden bir bilgi de yok. dijital paranın bir altın karşılığı veya bir devlet garantisi karşılığı olursa neden kullanılmasın ? ama mevcut popüler dijital paralarde henüz bu garantiler yok. aradaki farkı kısaca özetlemeye çalıştım. dijital para güzeldir eyvallah. ama işleyiş garantisiz ve sıkıntılı mevcut durumda. haa dediğiniz gibi yarın öbür gün devletler firmalar coinini üretir o zaman zaten iş değişir, işleyiş değişir.