Mesela başınıza gelen 10 olayı başkasına anlattınız. O olaylardan 3 tanesi kötü sonuçlandı. (3/10 gayet normal bir oran). Siz de sadece bu 3 olay dikkatinizi çeker ve diğer 7 olayla ilgilenmezsiniz ve hatta hatırlamazsınız. Daha sonra da psikolojik olarak 3 şey anlattım 3'ü de kötü oldu diye düşünürsünüz.

Benim düşüncem bu şekilde.