Hocam eskiden yaptığım işten dolayı çok iyi biliyorum. Öncelikle bankalarla konuşup faiz indirimi talep edebilir. Ancak kabul edilmeme ihtimali var. Eğer ödeyemez duruma gelirse bankalar sırasıyla haciz işlemine başlar. Üzerine herhangi bir malvarlığı var ise satılır paylaştırılır. Yok ise maaş haczine gidilir ve maaş haczi maaşının 4 te 1 ini alır geri kalan 4 te 3 lük kısma dokunamaz. Bunların hiç birisi olmadı diyelim. Bankalar ( bankadan bankaya değişir) borcu varlık yönetim şirketlerine temlik eder. Artık banka aradan çıkmış borçlu kuzeniniz alacaklı ise varlık yönetim şirketleri olur. Varlık yönetim şirketleri ulaşır ve ödeme planı talep eder. Durumu anlatır ve indirim talep ederseniz genellikle yardımcı olurlar. İcra taahhüdü isteyebilirler. Eğer taahhüde imza atılır ve borç belirtilen süre içerisinde ödenmezse kişi 90 güne kadar hapis cezasına çarptırılır. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
çok sağolun hocam. yani şuan ödüyor ama aylık 1000 tl ile geçiniyor. yani ailesi ile yaşamasa falan pert olur sokakta yatar. o derece diyim size.. yani şimdi üzerine hiç bir şey yok. bankaya gidip ben ödeyemicem ister varlık fonuna verin ister faizimi silin diye agresif konuşamaz mı? siz olsanız ne yapardınız? 6000 maaşınız var 5000 tl ödemesi var. 1.5 senedir falan ödüyorsunuz ve daha 2.5 sene ödeyeceksiniz. bıktınız yani. bir empati yaparak bir şey önerir misiniz?
teşekkür ederim sağolun varolun hocam