vBDesTabe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kadın benden zenginse boşandıktan sonra bana nafaka öder mi

Kadın erkek yasalar önünde eşitse nafaka olayı olmamalıdır.

Ayrıca kadın evlenene kadar sosyal güvenlikten faydalanıyor. Babası ölünce maaşı alabiliyor vsss.
Bence kadın yasalar önünde erkekten üstündür. Ve pozitif ayrcımılığa sahiptir.

Aklı olan erkek evlenmez. Evlendikten sonra allah korusun boşanırsa herşeyinin yarısını ve maaşın önemli bir kısmını kadın alacak.
Bu yüzden kimse evlenmeyi göze alamıyor.
Yoksulluk nafakasında, varlıklı olan yoksul tarafa ödüyor. Eğer kadın aldattıysa veya daha kusurluysa vs. ve mal varlığı, geliri daha fazlaysa, erkek nafaka talep edebilir.

digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Değerli hocam istisnalar örnek gösterilip kural konulamaz.
Evet kocasından aldığı nafakayı sevgilisi ile yiyenler, nafakası kesilmesin diye evlenmeyenler var.
Hatta bazı kadınlar zengin erkekler ile süper emeklilik için evleniyorlar.
Ama diğer yandan çoluğunun çocuğunun rızkını sevgilisi ile dostu ile ezen adamlar da mevcut.

Ama bunlar istisnai durumlar.
Boşanan kadınların %1'i bu bahsettiğin örneklere konu olabilir.
Oysa kalan %99 kadın o nafakaya muhtaç.
O kadınlara o nafaka ödenmezse kötü yola düşerler ve devlet bu yüzden erkeğe sorumluluk yüklemiş.
Sorumluluğu kimse kimseye yüklememiş. Mal varlığı fazla olan, geliri fazla olaa; eğer kusurluysa, yoksul tarafa nafaka öder. Kadın erkek fark etmez. Sadece genel olarak ülkede kadınlar erkeklerden daha az maaş aldığı için, nafaka ödeyen genelde erkekler oluyor.