Çocuk reşit olana kadar ödenen nafaka zorunlu olmalı. Kadına ödenen nafakada da erkeğin maddi durumuna göre, kadın iş bulana kadar bağlanmalı. Kadına iş bulması için de 2-3 sene verilebilir. Ömür boyu nafaka güzel bir şey değil. Ama şöyle düşünün, erken yaşta evlensin diye lise terk kadın okuldan alınıyor, evleniyor. İlerde bu kadın boşanırsa eşinden iş bulma ihtimali ne kadar var? Kadının çalışması için hiçbir vasfı yok, ancak nafaka ile geçinebilir. Veya evlilik süresi boyunca çalışmayarak ev hanımı olarak devam etmiş bir kadın düşünün, bu kadına boşandıktan sonra evlilik süresi * asgari ücret kadar nafaka bağlanmalı çünkü erkek dışarda iş yaparak para kazanıyorsa kadın da evde ev işleri yaparak, çocuklara bakarak çalışıyor. Bunun bedeli var ve bunun da ödenmesi gerekli.

1-2 sene evli kalıp nafaka ödemek saçma.

Sağlam bir düzenleme getirilmeli. Sadece erkekleri veya sadece kadınları düşünmeyen, iki tarafın da hayat koşullarını düşünen bir düzenleme getirilmeli.