Lawyer48 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Boşanmadan sonra yoksulluğa düşecek tarafa karşı taraf nafaka öder. Yani sadece erkek kadına öder diye bir şey yok. Kadın zenginse erkek işsizse, kadın erkeğe nafaka öder. Sonuna kadar da nafakanın arkasındayım ben. Sen 18 yaşında gencecik bir kızla evlen, kızın ideallerini, işini, kariyerini, eğitimini elinden al sonra yarın bir gün boşanınca o kız ne yiyip içecek? Senelerce köle gibi evde çocuklarına baktırmışsın kız bundan dolayı kendini geliştirememiş kolay mı hayata sıfırdan başlamak? Kusura bakmayın ama çoğunuz çok saçma düşünüyorsunuz
Arkadaşım bugün sırf bayan olduğu için çalışabileceği bir ton meslek var. Çağrı merkezinde çalışır, gider bir firmada telefonlara bakar, pazarlama yapar, satış temsilcisi olur dünyanın işi hepsini saydırtma bana şimdi. Kendi kendine yetmesini bilen insan, gider çalışır. Çocuk olması durumunu saymıyorum o ayrı. Haricinde bir müddet yine nafaka verilmeli kadın kendini toparlayana dek. Ama bu ömür boyu olmamalı anlatabiliyormuyum. Burada sorun nafaka olması değil, bunun sürekli olması. Nafaka alan kadınlar da malesef resmi olarak evlenmiyor, gayri meşru ilişkilerde bluunuyor. Burası bizi ilgilendirmez tabi ama o zaman da erkek zıvanadan çıkıyor işte. Hep zincirleme olaylar...