Bazı kişiler faizin haram olduğunu belirtmiş bazı kişiler de olmadığını belirtmiş. Bunun üzerine bir açıklama da ben size yazayım.
Dini konularda ince hesap yapılması gerekiyor. Hassas konulardır.
Olaya şu şekilde baktığınız da, kredi kartı kullanan herkes günah işliyor.Haram para yiyor. Buna din görevlileri de dahildir.
Kredi kartının çalışma mantığını ise, bugün bir ödeme yaparsınız. Gelecek ay karta kullandığınız parati ödersiniz. Yani borcunuzu 1 ay öteleme yaparsınız. Zaman kazanırsınız.
Bu işlem sırasında bankanın size vermiş olduğu bu geçici para, bankaya parasını vadeli hesaba yatıran, faiz yiyen insanların parasıdır.
Kredi kartı kullanan kişiler ise bu paraları kullanmaktadır. Günaha ortak olmaktadır.
Sen kredi karri kullanıyorsan, ortaya bir arz talep oluşturuyorsun. Parası olanda gidip parasını vadeliye yatırıp, faizli olarak parasını geri almaktadır.
Özet olarak kredi kartı kullananlar faizcilere destek olmaktadır. Şimdi etrafınızdaki din görevlileri banka kartımı yoksa kredi kartı mi kullanıyor bir kontrol edin. Sonra dini konular hakkında konuşursunuz.
Konunun başında belirttiğim dini bakış açısı ise, konumun altına gelip sen müslüman değil misin niye millete paranı faize yatırıyorsun dememesi için yazıldı. O kitlenin sesini kesmek amacıyla yazdım. Çok fazla takılmayın.
Ek olarak şunu da belirtmek istiyorum ki, dini inançlar gün geçtikçe daha da azalmaktadır.
Kimse de gidip parasını benim yazdığım düşünce ve görüşüm üzerine parasını faize yatırıp beni de günaha ortak etmesin. Herkesin günahı kendine ...
Öncelikle "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak" deyiminin vücut bulmuş halini biz forum üyelerinle paylaştığın için teşekkürler. Abi sen bu açıklamayı hangi fıkhi bilgiyle yapıyorsun? Kredi kartı kullanan hangi günaha ortak oluyor? Sen bir kere faiz yemek ile faiz ödemek arasındaki farkı idrak etmelisin. Banka ile vadeli yada mevduat hesabı olan kişilerin arasındaki hukuk dinen özel hukuktur, alinin külahı veliye olarak adlandırılamaz senin bahsettiğin gibi. Yani daha açık şekilde senin dediğin gibi birinin faizdeki parasını yemiş olmuyor kredi kartı kullanıcısı. Kredi kartı sahibine tanımlanmış kredi adı üstünde kredidir. Kredi'nin tanımı "Ödün olarak verilen para yada mal" demektir. Şimdi dönelim kredi kartına. Sana tanımlanan krediyi sana ibraz edilen vadede ödemek koşulu ile ekstra ücret ödemezsin, faiz ödemezsin. Bu süre zarfında ödeeyemediğin durumda sana faiz işler. Senin ne şekilde kullandığın ile alakalıdır yani. Aman hocam bilmediğin konularda böyle uzun uzun cümleler kurmamanı öneririm. Bizim için de vakit kaybı.