"Umutsuz durum yoktur, umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim."

Atatürk'e ait olduğu söyleniyor. Hangi kaynakta geçiyor bilmiyorum. Lakin güzel bir sözdür.