Konu sahibi arkadaşımın affına sığınıyorum, biraz iç dökmek gibi olacak, ben senin yerinde olsam Türk sağlayıcı tercih ederim, biraz aşağıda okursan her şeyi çok güzel şekilde anlattım.


Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yanlış anlamazsanız ilkbyte.com için de hetzner kadar olmasa da bir affilate sistemi var,

İşin gerçeği şu ki Hetzner gibi imkanlara sahip olamadığımız için Türkiye'de fiyat olarak rekabet etmek zor ancak sunduğumuz hizmetler direkt olarak Türk Telekom MPLS ağından çalışmata ve dolayısıyla yurt içi internet ağından servislerinizi kullanabilmektesiniz. Bireysel işler için çok önemli olmayabilir ama kurumsal işlerde KVKK veri sorumluları gizlik sözleşmelerine veya web sitelerine verileriniz yurt dışında tutulur yazmaktan çekindiği için genellikle kurumsal şirketlerin genelinde yurt içi operatörler kullanılır. KVKK'nın bir benzeri GDPR da aynı konunun avrupa birliği ülkeleri için geçerli olanıdır, müşteri kişisel veri saklıyor ve avrupada ise avrupadaki veri merkezlerini kullanabilir.
Bu internet, alan adı, hosting vb. işlere benim ilk adım atışım mIRC sayesinde 1997 yılı sonunda oldu, 1998 yılında alan adı almayı öğrendim (Anımsayan olur belki Networksolutions'dan alırdık başka yer bilmezdik 35$/yıl ödeme yapardık, 1 yıllık ödeme söz konusu değildi illa 2 yıllık alırdık), sonra buna hosting bağlamayı, 99 yılında irc sunucu kurup DalNET'e linklediğim zaman (host.md.us.dal.net) artık shell, ssh (yok tabi o zaman telnet kullanıyorduk), freebsd, redhat, gunzip, tar, wget, lynx derken olaylar ilerledi.

Neyse çok uzatmayayım, bugün 2021 yılındayız, 20 yıl önce Türkiye'de hayal dediğim şeyleri bugün sizin gibi Türk ISP/Hosting Provider ve Yerel Sağlayıcılar sayesinde yapıyorum. rDNS gibi basit bir işlemi 15 yıl önce yapmak imkan dahilinde değildi, ripe'da IP nin adımıza olması yine aynı şekilde, 2-3 ip almak için bugünün parasıyla aylık 500/600 TL ödediğim zamanlar, bir ufak irc kurup yönetmek için aylık 40-50$ paralar, vds bir kenara dursun vps bile almak 200$, dedicated 300$ iken sizlerin çalışması, yılmaması, birşeyler katmaya çalışıp emek vermesi ile bugün 2 tane adam akıllı VDS için içlerinde 13-15 civarı A class tertemiz IP, sunucu başı 10-12 gb ram, sunucu başı 6-8 core cpu ve 100+gb ssd için bugün ödediğim para yıllık 500 tl civarlarında, ha unutmadan şimdi panellerden 1-2 dakika içinde yaptığımız işletim sistemi kurulumları içinde yok kvm bekleyelim, yok kopalım, yok gecenin körü bağlantı gitsin muhatap bulamayalım vs. dertlerimiz bitti gitti.
Bakın en basit örneği verdim rdns kullanmak için mutlaka yurtdışı almak zorunda kalırdım ve doğal olarak ülkemizde internet yavaş olduğu için ebn daha yavaş çalışmak zorunda kalırdım.
Hiç unutmuyorum 2012 yılında bir blok ip için yıllık 500 TL ödemiş adıma kayıt ettirmiş ve çöken sunucumdan yedek alabilmek için koşa koşa Sadece Hosting'e (Mars Telekom) gidip Eyüp'te notebookum ile aynı ağa girip yedek almıştım...

Bu anlattıklarım bugün insanlara basit geliyor olabilir, hayal olan ne hayali ya rüyamızda göremeyeceğimiz, ülkemizde asla olmaz, olursa da 50 sene sonra olur biz göremeyiz dediğimiz şeyler son 10 yılda bu sektörde olan yatırımcılar ve işletmeler sayesinde gerçek oldu. Bu yazıyı okuyup inanmayanlar olabilir, saygı duyarım yaşlarından ötürü, 40 yaşına gelmiş, ülkemizde 22-23 yıl öncesinden bu işlerle haşır neşir olmuş insanlar ne demek istediğimi anlayacaktır.
Düne kadar 1 alan adı için amerikaya kimlik faksı çekiyorduk, şimdi 1 dakikada alıyoruz, ns değişikliği için 24 saat beklerdik ki tam otursun şimdi 1 dakika sürmüyor, bir veri merkezi hayaldi, bir firma veri merkezi içine 2 sunucu koyunca ben dc oldum derdi, 1999 yılında en hızlı internet bağlantısı Tix+T1/3 ile 34 mbit civarıydı (Superonline) bugün ise eve 1gbps alıyoruz.

Bugün böyle geliştiysek tamamen sizler gibi sağlayıcılar sayesinde oldu, doğru rakamlar yurtdışı ile kıyas edildiğinde pahalı görünebilir, fakat asıl kaçan nokta şu;
Ülkemizde 10$ olan hizmet yurtdışında 8$, ülkemizde 50.000$ olan araba yurtdışında 2500$ dahi değil. Bugün Türk firmalar ile yurtdışı firmaları fiyat olarak karşılaştırıp bu kadar düşük farklar görebiliyorsak
bu sizler sayesinde yatırımlarını ve emekleriniz ile oldu. Bu yüzden gerçekten yürekten teşekkür ederim.
Bu ülkede internet adına çok çok güzel şeyler oluyor, fakat ne yazık ki o kötü ve sıkıntılı dönemi çeken insanlar anımsıyoruz bugünün kalite ve gelişme farkını.
Bende sizin üzerinizden hizmet alan bir vatandaş olarak öncelikle bana bu hizmeti çok çok güzel imkan, şartlar, fiyatlar ve kusursuzluğa yakın sunan @vedase; ve asla dc kaynaklı sorun yaşatmayan @Netinternet; e ve tabiki @Ni-Osman; olmak üzere hepinize teşekkür ediyorum, iyi ki varsınız, iyi ki bu işe emek verip zorluklara rağmen devam ediyorsunuz. Sağolun varolun.