Merhaba, dil deişim uygulamasında yabancı bir kişinin bana sorması üzerine "bilmiyorum" cevabını verdiim bu güzel soruyu sizlere de sunmak istiyorum. Yazımda kullanılmasına ra?men telaffuzda bir niteliii kalmayan "ğ" harfi hakkında bilgi verebilecek var mı?
Dağ - da?
Yağ - ya?
Eğer-eer
Oğlum - o?lum
Mağmur - ma?mur
Rağmen - Ra?men
Sığır-sıır
Hepsinin yerine y koyamazsınız. Diğer yanyana i,ı ve e gibi sesli harf tekrarları da Türkçe hece kurallarına uymuyor.
Ğ harfini bayağı telaffuz ederken de kullanıyoruz ve olmadan olmuyor.
Şu ana kadar Fransız usulü "ğ" harfini telaffuz eden birini duymadım. Tüm bu çıkarımlardan anladığım; yazım sırasında kullanılıyor ve telaffuzda yerini başka harfler alıyor.
Yazımda değil sadece telaffuzda değişiyor. Lütfen konuya eklediğim videoyu dikkatlice izleyip deneyin. Daha net anlayacaksınız.