Merhaba, dil deişim uygulamasında yabancı bir kişinin bana sorması üzerine "bilmiyorum" cevabını verdiim bu güzel soruyu sizlere de sunmak istiyorum. Yazımda kullanılmasına ra?men telaffuzda bir niteliii kalmayan "ğ" harfi hakkında bilgi verebilecek var mı?

Dağ - da?
Yağ - ya?
Eğer-eer
Oğlum - o?lum
Mağmur - ma?mur
Rağmen - Ra?men
Sığır-sıır
Hepsinin yerine y koyamazsınız. Diğer yanyana i,ı ve e gibi sesli harf tekrarları da Türkçe hece kurallarına uymuyor.
Ğ harfini bayağı telaffuz ederken de kullanıyoruz ve olmadan olmuyor.