Hocam ben sizi gayet iyi anlıyorum. Ama sizin anlamadığınız bir nokta var. Bakın bu ülkemizde değil, dünyanın hiçbir yerinde 8 saati tam tamına çalışmak diye birşey yok. Verilen işi zamanında ve eksiksiz teslim etme var anlatabiliyormuyum ? Siz 8 saati hakkıyla çalışmıyor diye bir istekde bulunamazsınız. 8 saat aralıksızca bir adama ne yaptırıcaksınız ? Yani dediğiniz şey akla mantığa aykırı. 8 saati tam verimli çalışmak demek aralıksız 8 saat pc başından kalkmadan çalışmak demek değil bunu anlamanız lazım. 8 saat verimli çalışmak demek, verilen işi zamanında ve eksiksiz teslim etmek demektir. Umarım anlatabilmişimdir. Siz 8 saat mesai kavramını çok yanlış biliyorsunuz.
Hocam bence sen kendi dünyanda çizdiğin ya da gördüğün şekilde konuşuyorsun. Hiçbir Alman ile tanıştın mı? 8 saatlik mesaisinin 7 saatinin nasıl geçtiğini biliyor musun? Bir İrlandalının çalışma süresinin nasıl geçtiğini biliyor musun? Bence bilmediğin için bu şekilde konuşuyorsun.
8 saat tam verimli çalışmak demek bilgisayar başından kalkmadan sürekli çalışmak değil. Siz mağdur durumda olduğunuz için size ucu dokunacak şeyleri kabul etmiyorsunuz.
Bir örnek daha vereyim sana. Çalışanlarımdan biri editör. Yapması gereken iş belli. Sabah bir önceki günün siparişlerini toparlayacak, kontrollerini sağlayacak ve sorun yoksa yeni siparişleri geçecek. Ama siparişin toplanıp kontrol edilme süresi saat 16:00'yı buluyor. Oysa, öğlene kadar bitirebileceği bir iş. 20 adet blog içeriği alt tarafı. Özgünlüğünü kontrol etmesi için gerekli aracı temin ediyoruz. Eklenti sayesinde yazım hatalarını görebiliyor. Tek yapması gereken şey metni bir kere okuyup yanlış yer varsa, işaretleyip yazara geri göndermesi. Şimdi bu adam kul hakkına giriyor mu girmiyor mu? Bu kişi 8 saatlik çalışma süresinin ne kadarını verimli kullanıyor? İşin sonunda yine de sorun çıkıyorsa, bu adamın kazandığı para helal mi?
Bak yukarıda verdiğim örnek benim için sorun değil. Çünkü ben çalışanlarımla bu şekilde ilişkiyi seviyorum. Örneği vermemin sebebi işverenin de işçinin de dürüst olmadığı. Dürüstlük olacaksa, üstte verdiğim örneği kabul etmiş olman gerekecek.
Her neyse hocam. Umarım hakkını alır, mutlu bir iş hayatı sürdürürsün.