Eksik bilgi demeyelim de tamamen iş sözleşmesine bağlı bir durum bu fazla mesai ücretine ilişkin açılan davada beyaz yaka olup dava açıp kaybeden kişi çok
Çalıştığım firmada fazla mesai yapan kişiler daha sonra bu fazla süreyi izin olarak kullanıyordu maaşı kesilmeden yada işe geç geldiklerinde maaş kesilmiyor du
Bu durumu kişiler suistimal ettiler altında arabası olan kişi işi olsada olmasada günde iki üç saat geç çıkıyor be bunu daha sonra izin olarak kullanıyordu firma bunu fark edince komple kaldırdı
Ayrıca %99 hak yiyor demeniz sizinde hakka girdiğinizi belirtmek isterim.
Ek olarak ise bu tür durumlarda en iyi öğrenme amacı alo170 dir buraya yazarak veya arayarak kesin bilgi edinebilirsiniz forumdaki kişilerin lafına bakarak işinizden olmayınız
Ben sizin ilk mesajınıza istinaden söyledim. Yoksa sözleşme ve diğer şartlara bağlı olduğunu buradaki herkes biliyor. Ancak 100 saatte çalışsanız mesai ücreti alamazsınız diye bir durum yok. Üstünüzdeki amirden emir geliyorsa ve buna bağlı mesai yapmanız isteniyorsa ek mesai hakkınız doğar ki yargıtay kararı bu yöndedir. İyi forumlar.