borsa sctiptini internetten bile alabilirsiniz , gerek merkezi gerek merkeziyetsiz ,, sağlam bir geliştirici ekibi şart tabi sağlam bir pazarlama bütçeside gerekli.

mevzu borsayı kodlamak ya da çalıştırmak değil :

1 çalışanlarınız işin ehli olmalı bu işler hata kabul etmez
2 server giderleride ( merkezi borsalar için ) oldukça yüksektir çünkü blokzincirlerinin çekirdekleri nerden baksanız 50 100 gb oldu
3 yasal süreç vs bunlarla boğuşacak ayarlıcak avukat ve muhasebeci şart
4 topluluk ve topluluk yönetimi içinde profesyonel bir ekip gerekli

DEX için 500 000
CEX için 2 000 000 altı sermayeyle girmek mantıklı değil

ek bilgi : global borsalarla anlaşıp onların Türkiye şubesi gibi çalışabilirsiniz , sistemi onlar ayarlar verir size gerisi sizde olur.