Pandemi sonrası dönemde çalışmalar yapılınca daha iyi anlaşılacak ama bu kapanma dolayısıyla kalp-damar, strese,psikolojik sorunlara bağlı rahatsızlıklar, diğer hastalıklarda zamanında tedaviye ulaşamama, maddi kayıpların olumsuz etkileri vs. ile oluşan bilanço pandeminin yüzde 1 lik ölüm oranını fazlasıyla aştı. Ortada çok ayarsız bi yaklaşım var.