Eskiden böyle değildi, bu durumlara şaşırmıyorum böyle olacağı belliydi. Bende başka x bir partide görevliydim o yıllar, mahalle bilişim başkanıydım ve toplantıda 600 bin küsür nüfuslu ilçemiz için 2 bin tl küsür para ayrıldığı söylendi, konuda bahsi geçen kişinin partisinde ise hatırlamıyorum ama sadece bulunduğum ilçenin bilişim bütçesi ile okul yaptırabilirdiniz, o derece bir paraydı. Biz toplantılara katılırdık bedava, ilçe binasında çay içerdik ama çayı birimiz, şekeri birimiz götürürdük yardım olarak. Muhtarlıkta seçmen listeleri çıktığı zaman masa atar beklerdik öğle saati geldiğinde kendi paramız ile pilavcıdan yerdik, konusu geçen partililerde daha şık bir masa atar beklerdi dönüşümlü olarak ve orada durma karşılığı bir ücret alırlardı, öğle yemeğinde ise en düşük bir porsiyon iskender gönderilirdi kendilerine. Toplantıya katılanlar para alırdı, mitingler için kişi başı 200 tl civarı ve öğle yemeği ile servis mevcuttu, bizde nadiren servis olurdu ilçe teşkilatı ayarlarsa, öğle yemeği veya katılım parası falan tövbeler tövbesi.


Seçim günleri bir sandviç ekmeği arasına yarım biber, yarım domates ve bir ince dilim kaşar dağıtırdık ellerimizle sandık görevlilerimize, konusu geçen partiye maaşlı çalışanlar gelirdi ve tabldot ile bol etli yemekler, sınırsız içecekler getirilirdi, biz kantinden paramızla çay alırdık, onlar ise okul giriş katına kahvelerdeki sistem çay demleme semaveri ve 5-10 adet damacana su getirirlerdi, tepsi tepsi sadece kendi sandık görevlilerine sınırsız çay hizmeti. Bizde resmi görevliler hariç para alan olmazdı, örneğin ben okul bilişim sorumlusu olarak gönüllü sayılırdım ve sandıkta oturanlar gibi para almazdım, sabahın 5inden gecenin 1ine kadar ayakta perişan olur çetele için 4 kat inip çıkar, kendi paramla su ve çayımı alır, partimin dağıttığı neredeyse içi boş gibi olan kuru sandviçimi yerdim. Vaay beee, ne günler geçirmişiz, ama mutluyduk yahu Şimdi toplantıya katılmak için bile 100er 200er lira dağıtanlar bedava grafik tasarım ekibi mi kuruyormuş gerçekten ? Yiyenler yedi ama doyanlar sofradan kalktıktan sonra yeni gelenleri boş sofraya buyur etmek nedir ? Büyükşehir gidince bir hafifleme olmuş demek, üzüldüm mü diyeyim yoksa dürüst mü olayım bilemedim..