moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
sızın gıbılere laf anlatacıma deveye hendek atlatmak daha kolay 10 yıldır almanyaya gıden akramda var 5 yıldır gıden de sadece kur farkı olustuğu ıcın suan gelırlerı ıyı aylık 10 k ustu kazanıyolar laın dedın sekılde bırım fıyata vurduğunda o adam almanyada 1 kısı 1500 euroya çalışıp evı geçındıramam dıyor çoluk çocuk burda 9 ayda bır gerı gelıyolar Turkıyede ortalama 4,500 bırım Almanya araba gıbı urunlerın ucuz olmaısnın sebedı adamlar 80yıl once araba yapmak ıcın gtunu yırtarken bıızm baska seylerle uğrasıyor olmamız
aynı sekılde almanya 2 sefer dunya savasında yenııldı param parça oldu lakın yıne urettı kazandı suan halkına ucuz araba verebılıyor bızde bayrak deıreğınınn ıpnı urettık dıye sevınıyorduk o zamanlar bılmem anlata bıldımmı
mesela su pandemı donemın de fıyatlar çok arttı nedenı sebebı kur farkı ve pandemının olusturduğu dunya krızı
sen bunları gormeyıp ben herzaman ıthal urunu ucuz almak ıstıyorum dersen ulkene katma değer katacak seyler yap
mesela facebook apple google amazom abd nın kendı urunlerı değıl abd de yasayan vatandasların kurduğu sırketler sende en kalıtelısını yap halka ucuz dağıt
özet olarak geçtım sen bunları kendınce yorumlarsın artık oturduğun yerden ulke gelısmıyor
ustte verdığım memur orneğı ulkenın kara delığı sadece bır tanesı
en buyuk kara delığı ıse mb faız zemını ıle ozel yapı tarafından çalışması = Faız



https://youtu.be/-pL80NiqIUI
kardeşim şunu bide izlermisin nolur hatta 1 kez değil 10-20 kez izle ki anca anlarsın hatta senin gibi bir çok insan 30. seferde bile anlamayabilir