Bir de bitcoini altınla dolarla kıyaslayanlar var, altın'ın kullanım alanları var ve ha deyince üretilebilecek bir şey değil, gün gelir üretimi kolaylaşır o zaman altın'ın fiyatı da düşer gayet normal durum. Peki bitcoin ve türevlerini üretmek zor mu? indir kaynak kodunu değiştir ip/dns adreslerini istediğin kadar üret, bitcoin2, bitcoin3 , bitcoin4 beş dakikalık iş fark nedir? reklamla kazanılmış topluluk farkı bu. Paranın/doların arkasında zaten ülkeler var yarın birgün ülkeyi toplayıp kaçıp gidemez.
Aynen git indir 2-3 satır kodu değiş milyon tane bitcoin bas kendine sanki çok mümkünmüş gibi, ağı minerlar,minerları nodelar,nodeları consensus koruyor adam hala 2 satır kod değişerek istediği kadar coin basabileceğini zannediyor,ha gider editlersin tabii ama senin bulacağın blokları ağdaki nodelar kabul etmeyeceği için senin coinin bitcoin olmaz monopoly parasi gibi bişey olur sadece sen kullanırsın
Sadece tükettiği enerji oranına bakınca bile nasıl bir hayal olduğu ortaya çıkıyor. Şimdiden avusturya kadar enerji tüketiyormuş.
bitcoinin tükettiği enerjiyi savunacak değilim ama bankalar su mu yakıyor zannediyorsun?
https://toshitimes.com/banks-consume...m-kelly-pitou/
sadece bank of america 200 bin server kullanıyor,bitcoin ise şuan sadece 10 bin node
ve gelelim altına
altın üretiminin doğaya hiç zararı yok mu sanıyorsun
bitcoin toplam 21 milyon adet üretilecek , ve zaten hali hazırda bir çoğu kayıp , kaybedilen coinler var olan coinlerin değerini arttırıyor ama yarın var olan toplam altın miktarının katlarca büyüğünde bir altın madeninin bulunmayacağının bir garantisi yok veya uzayda altın veya diğer kıymetli taş madenciliğinin yapılmayacğının var olan arzın
eksponansiyel şekilde artmayacağının garantisi yok, ama bitcoinin var,
sen cebine 5 kilo altın koyup istediğin ülkeye gidemiyorsun ama aklına 5000 bitcoinlik şifreni atıp istediğin ülkeye taşınabilirsin
ayrıca vakti zamanında abd hükümeti insanları altınlarını hükümete satmayı zorunlu tutmuştu
karşılığında hükümet hiç bir karşılığı olmayan istedikleri kadar basma yetkisi olan matbaada basılmış dolar banknotları verdi insanlara,
bitcoin ise protokolünden yazılımına kadar herşeyi devletlerin değil insanların belirlediği kendi ekosistemi
ipv4 2^32
demişsin cahilliğinin sınırlarını zorlamaya devam ediyorsun
google a tcp ip classes and subnets yaz her ip aralığı internete açık değil
açık olan 3.7 milyar küsür ip var PF_RING aktif geniş bantlı bir serverdan tüm internete açık iplere bağlanmak dakikalar sürmüyor bile