Asgari ücret belirlendiği zaman, devlet tarafından tam olarak ne zaman yürürlüğe gireceği de belirlenir. O tarihten sonra maaşı eksik veren kurum suç işlemiş olur. Gerekirse 1 aydır çalışıyor ol bir şey değişmez. Belirlenen rakam neyse işveren ödemekle yükümlüdür.