Şansa bakın dedenizden kalma bir tarlaya sahipsiniz

ama tarla eğük büğük eğimli bir arazide, tarlanızı kendi öküzlerinizle ekmektesiniz.
Yaptığınız hasattın yüzde 40'ı öküzlerin ve tarlanın giderine gitmekte, 60 kendiniz için yeterli olmakta.
Bir gün tarlayı sürerken yan köyden Hasan Eminin traktörü aklınıza geldi:
Traktör de traktör haa

Çağırıyım da yarım saatte sürsün
Hasan Emi gelir, tarlayı sürer ama Hasan Emmi;
kan, ter içinde kalmış. O sıcakta traktörü bir sağa bir sola minicik tarlada çevire çevire kurumuş adam çağız.
Çıkarmışsınız cüzdan elli kağıt Hasan Emiye
durur mu Hasan emmi, bu benim mazotuma yermez. Ver oradan 300 kağıt der. Tarladan kazanamayacağınız parayı Hasan dayı çoktan cebe atar ve gider.
Traktörü pc zımpırtısına
Tarlayı kazım yaptığınız yazılıma
Mazotu da harcanan enerjiye
benzetebilirsiniz. Bana göre altyapı uygun değil ve bu pcler kazımın sırasında çok fazla boşta bekleyeceğini düşünüyorum. Aynı Hasan emminin tarlada sürmeden dönelediği gibi
İkincisi böyle bir rakibi yaşatmazlar. Ucuza kazım yaparak bitirirler. Yakılan mazot bile doldurulmaz.
Bir diğeri de, yani elinde ki deli gibi bir şey uğraştığına değmez