digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sizler yatırım falan değil bildiğin iddia gibi kumar oynamışsınız.
Bu şekilde crypto para oynamak bildiğin kumardır.

Elinde hiç bir veri yokken, sadece fiyatlara bakarak bir coine yatırım yapılmaz.
Eğer hiç bir nesnel veriye dayanmadan bir coine para veriyorsanız siz yatırım yapmıyorsunuz favori coine para basıyorsunuz demektir.

Böyle anlık 150 dolar kazanıp 400 dolar kaybedilen bir yatırım şekli yoktur.
Bu kumar bağımlılığı, iddaa bağımlılığı, at yarışı bağımlılığı gibi bir psikolojik hastalık haline döner.

Bilgiye dayanmayan, analize dayanmayan ve aşırı riskli şekilde yatırım yapmak kelimenin tam anlamıyla kumardır.
Çünkü işiniz şansa kalmış demektir.

Akıllı adam böyle günlük oynamaz. Kendine kısa orta uzun vadeli hedefler koyar.
Mesela Amerika'da bir Galeri dodge coin ile araba satışı yapmaya başlayacağını duyurdu.
Mesela Amerikan başkanı herkese karşılıksız para vereceğini duyurdu.
Bu ne demek? Piyasada para artacak, para artış hızı ile aynı hızda arzedilmeyen herşeyin fiyatı yükselecek demek.
O zaman kendinize sağlam bir coin seçer pozisyon alırsınız.

Crypto paralar hiç bir sermaye kurumu tarafından hiç bir devlet tarafından denetlenmiyor.
Ve sizin gibi 1 milyon adamın 700 dolarını çarpmak için işlem yapan milyar dolarlık şirketler var.

Para kazanacağız veya zengin olacağız hayalleri ile sizden kat kat zengin kat kat zeki insanların karşısına dikiliyorsunuz.
Piyasada coin sayısı belli para sayısı belli, sizin para kazanmanız için birilerinin para kaybetmesi gerekiyor.
Ve bu işlere giren arkadaşlar kendilerini çok zeki zannediyorlar başkalarının parasını kendi hesaplarına aktarıp para kazanabileceklerini zannediyorlar.
Bu hevesle işe girenlerin %90 ı para kaybediyor ve kazanan %10 un büyük kısmı da işi bildiğinden değil, şans eseri para kazanıyor.
Çok haklısın hocam. Reel piyasayı takip etmeyen adam burada zarar eder. Mutlaka sosyal medyayı takip etmeniz lazım. Amerika Merkez Bankası misal kripto para alışverişine yasak getiriyorum dediği anda herkes birden panik olup elindekini satar ve çıkar. Büyük balıklar küçük balığı yer. Yada Elon Musk gibi spekülatör ve simsarlar dipten coin alıp bir tweet atarak karına kar katar. Buna keriz silkeleme denir. Sonra aaa ben şaka yapmıştım der sadece. Reel borsa gibi olmadığı içinde spekülasyon yapmanın cezası olmuyor. Aslında bu işte ne kadar bilgisiz ve tecrübesiz insanın olduğu anlaşılıyor. Elon Musk'ı kimse dikkate almasaydı dogecoin böyle bir anda %1000 den fazla yükselişe geçmezdi. Milleti nereye çekersen oraya koşuyor. Bir coin yükselmeye başlıyorsa hemen herkes satıp oraya geçiyor. Milyar dolarları olan onlarca zengin milyonlarca züğürt sayesinde servetine servet katıyor. Olan züğürtlere oluyor.

Zamanında forumda bile arabasını satan, kredi çekenler vardı sanırım bitcoine girmek için. Sonra bir anda bir düştü herkes ters köşe oldu. Çoğu daha fazla zarar etmemek için sattı, kimisi battık batacağımız kadar dursun dedi. Bekleyenler şimdi satmadılarsa zararlarını telafi edip hatta daha fazla kar elde ettiler. Bu işte sabırlı olmazsanız kazanamazsınız.