Tartaros adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
repo faizi nedir hocam ?
merkez bankasının gecelik haftalık şeklinde açtığı bir araç örnek bizde gece 12 iken japonyada piyasalar açılıyor diyelim orada para sabaha kadar işletilip sabah buraya gelip burda işlenmesi bi nevi 24 saat para dünyayı geziyor repo var tahvil var birde şu var diyelim 100 lira para toplandı banka bunun diyelim 30 lirasını böyle yapar 70 lirasını bildiğiniz harcar bina alır kiraya verir ordan kazanır,galeri açar araba satar vs. bankada sabit duran bir miktara oranlı olarak ayarlıyorlar ne kadar harcayacaklarını yani herkes bankaya gidip parasını çekmek istese sadece ilk çekenler çeker sonra sistem patlar zaten adamların şubesi yok 1 sunucuyla yapıyorlar tüm işlemleri belki 5-10 kişilikte ekipleri vardır