Konu ile ilgili bir çok bilimsel yayın var.
Bugüne kadar yaşlanma karşıtı deneylerde ömrü uzattığı kesin olarak ispatlanan tek şey kalori kısıtlaması yani açlık.
Bu su orucunun dayandığı temel konu OTOFAJİ denilen bir süreç.
Otofaji vücudun kendi kendini yemesi anlamına geliyor.
Otofaji'nin yani vücudun kendi geri dönüşüm sisteminin gen dizilimini bulan Japon Yoshinori Ohsumi 1996'da bu çalışması ile Nobel ödülü aldı.
Açlığın vücuttak biyokimyasal süreçleri düzenlediği, çok önemli bazı hormonların sadece açken ortaya çıktığı bilimsel bir gerçek.
Yani konu tamamen bilimsel.
Ama açlıkta fayda var deyip kendinizi bayıltacak şekilde oruca girmeyin.
1 haftalık su orucundan önce vücudu ve açlığa direncinizi hazırlamak için 1 günlük 2 günlük ve 3 günlük su oruçları tutabilirsiniz.
sabah aç kalıyosun öğlen tek bir domates yada yoğurt yada elma yiyorsun . akşam yemeğinde eti form tarzı şeyler yiyosun yada tahıl kahvaltıları var o tip ürünler. kalorisi düşük olan ama tok tutan şeyleri kısacası yiyebilirsiniz.
1 ayda 15 kilo verdim ben geçen snee denediğimde. lakin geri almanız çok hızlı oluyor o yüzden dikkatli şekilde devam ettirmek lazım.
bol su içmeye özen gösterin .
konuyu hortlatıyorum kılolarınızı gerı aldınız mı