Odak sorununun, uyku ve beslenme düzenine kadar birçok sebebi olabilir. Seninki kadar olmasa da, benimde böyle bir sorunum vardı.
Uyku ve beslenme düzenimi sağlamakla birlikte, spora ve kitap okumaya da baya vakit ayırdım.
Odak sorunu bende şu şekildeydi; İlgisizlik hali.
İlgli olduğum konulara çok iyi odaklanabilirken, diğerlerine odaklanamıyordum.
Sonra "kanca" denilen bir teknik keşfettim ve geliştirdim.
Odağımı toplamam gereken konularda ilgimi cezbeden detaylar bulup, oraya kanca atıyorum.
Beynim bir şekilde, bu konuya ilgi göstermem gerektiğini algılıyor ve uyanık kalıyor.
Sende kendi kancanı bulabilirsin. "TED Gibi Konuş" kitabının bir bölümünde
"sunum yapan insanlar, şunu çok iyi bilirler, odağı yakalamak zordur, bir kere yakaladıktan sonra devam ettirmek daha zordur. bu yüzden bir kanca yaratmalısınız."
Aslında olay beynin harekete geçme aşamalarıyla alakalı.
1- dikkat çekme
2- ilgi uyandırma
3- istek uyandırma
Eğer bir konu sizde bu üç ana aşamayı etkiliyorsa, odağınızı verebiliyorsunuz.
Tam tersi durumda, bu unsurları sizin yaratmanız gerekiyor.
Mantıklı ancak beynim daha baskın geliyor insan sınavı bırakırmı bunun gibi onlarca olay var. ilgimi aşırı çeken bir şey bile aklıma gelen o anlık bi düşünceyle önemsizleşiyor.