Öğretmenler kutsal diyenler neredeler Kimse böyle şeyler yapan öğretmenleri görmüyor tabii. Tüm öğretmenler çiçek.

Yeni nesil öğretmenlerin çoğu böyle. Benim bi matematik öğretmenim vardı, normalde 1.5 saatte anlatacağı şeyi 3 saatte anlatırdı. Çünkü araya hayat hikayesi karıştırıyordu sürekli, sebebi de evine gidecek servisi tek başına beklememek Aynı öğretmen, elindeki onlarca sayfalık nota bakmadan hiçbir şey anlatamaz, hiçbir matematik sorusu çözemezdi. İngilizcesi de hiç iyi değildi, dersi türkçe anlatırdı fakat "ingilizceniz iyi değil diye türkçe anlatıyorum" derdi fakat kendisi konuşamadığından dolayı türkçe anlatırdı. Sınavda da yetiştiremeyeceğimiz kadar soruyu sorup, "arkadaşlar lütfen türkçe açıklama yapmayın, yoksa 0 veririm" diyip giderdi. Daha neler neler yaptı fakat anlatsam başınız ağrır.

Bunun yanında, öyle öğretmenlerim vardı ki daha güzel bir hayat yaşaması için dua ederdim. Akşam 9'da whatsapp üzerinden bir soru sorduğumda beni arayarak doğrusunu anlatan, sınavda öğrettiklerini soran, sınavda yaptığın kağıdın hakkı kadar puan veren öğretmenlerim de vardı. Onlar zaten yanlışlarımızı görelim diye sınav kağıtlarımızı getirip gösterirlerdi, biz dilekçe vermezdik.

Öğretmenleri denetleyen bir kurum olmalı. Her sene veya 2 senede 1 sınava girmeleri gerekiyor bence. Bulundukları konumu hak ediyorlar mı, ders içinde nasıllar, öğrencilere nasıl davranıyorlar vs hepsinin kontrol edilmesi lazım. İşini çok iyi yapan öğretmen şimdikinin 2 katını alsın, 5 katını alsın her şeyi hak eder. Çünkü ülkenin geleceğini öğretmenler kurtarır. Fakat toxic öğretmenler olduğu sürece insanlar okula gitmek istemez. Ya benim öyle öğretmenlerim vardı ki onun dersini 4 gözle beklerdik, fakat 10 öğretmenden 1'i anca böyledir...