Bırakmak için araç kullanan (nikotin sakızı, bilmem ne otu, saçma sapan otu çayı) ve ödüllendirme (sigara içmeyeyim de şunu kendime alayım vb) uygulayanların büyük kısmı sigaraya tekrar başlıyor. Tavsiyem bunlardan uzak durmanız. Sigarayı ara ara aylık olarak çat diye bırakıyorum ancak ben sigarayı bağımlılıktan çok keyif olarak gördüğüm için tekrar başlamakta sorun görmüyorum. Ayrıca sigarayı stresten kurtuluş aracı olarak özdeşleştirdiğim için sinirlendiğimde ve bir şeyler yolunda gitmediğinde (son 2 yıldır bu çok sık oluyor) az önce anlattığım nedenle bırakmak istemediğim gibi bırakabileceğimi de sanmıyorum. Yani sinirimi atmak için veya stresimi alması için sigara içiyorum kafasından da uzak durmak gerekiyor.
Kökten bırakanlarda gözlemlediğim şu; hiçbir şeyi umursamadan; "içersem rahatlarım", "şu günler geçsin de bırakayım" ve "hedefim şu" gibi düşüncelere kapılamamaları. Hiçbir şekilde şart koşmadan bırakanlar sigarayı bırakabiliyor kısacası...