Konu
Özel İletişim Vergisine zam! İşte yeni oran
31-01-2021, 00:05:52
#1
MutluCell
1999 yılında yaşanan Marmara Depreminden sonra hayata geçirilen deprem vergisi olarak bilinen
Özel İletişim Vergisi,
Cumhurbaşkanlığı kararıyla yükseltildi.
2021 Özel İletişim Vergisi oranı yüzde 10a yükseltildi
Resmi Gazetede
yer alan kararda
6802 sayılı Gider Vergileri Kanununun 39uncu maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c), (d) bentlerindeki oranların yeniden belirlenmesi hakkındaki ekli Kararın yürürlüğü konulmasına, mezkûr maddenin yedinci fıkrası gereği karar verilmiştir ifadeleri kullanıldı.
İlgili maddelerde belirtilen oranlarda her türlü mobil elektronik haberleşme, radyo ve televizyon yayınları, kablolu-kablosuz internet servis sağlayıcılığı hizmetlerinden alınan
yüzde 7.5 oranındaki ÖİV
, yeni kararla birlikte
yüzde 10a yükseltildi.
Hangi hizmetlerden ÖİV alınıyordu?
İlgili kanunun 39. maddesi ve bentleri şöyle:
406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunu uyarınca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuyla görev veya imtiyaz sözleşmesi imzalamak suretiyle veya 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca bu Kuruma bildirim yapılması veya bu Kurumca kullanım hakkı verilmesi yoluyla yetkilendirilen veya yetkilendirilmiş sayılan işletmecilerin (kablo tv altyapısı üzerinden teknik olarak verilebilecek her türlü hizmetleri dışında, görev sözleşmesi ile ulusal egemenlik kapsamındaki uydu yörünge pozisyonlarının hakları, yönetimi ve işletme yetkisine sahip olanlar hariç);
a)
Her nevi mobil elektronik haberleşme işletmeciliği kapsamındaki (ön ödemeli hatlara yüklemeler için yapılan satışlar dâhil) tesis, devir, nakil ve haberleşme hizmetleri yüzde 10,
b)
Radyo ve televizyon yayınlarının uydu platformu ve kablo ortamından iletilmesine ilişkin hizmetleri yüzde 10,
c)
Kablolu, kablosuz ve mobil internet servis sağlayıcılığı hizmeti yüzde 10,
d)
a, b ve c bentleri kapsamına girmeyen diğer elektronik haberleşme hizmetleri yüzde 10.
Kaynak . SDN