bitcoin madenciliği için bilgisayar değil de özel tasarım cihazlar satılıyor ama onlarda ithal edilmesi gerekiyor bildiğim kadarıyla , etherium ise bu sene 2.0 a geçecek yani seneye artık madencilikle kazılamayacak diğer altcoinler için rig sistemi ile kazım yapılabilir , elektrik türkiye 'de pahalı , donanımlar pahalı , ne kadar sürede amorti ve kar edeceğinizi iyi hesap edip girmenizi öneririm , zaten riglerde 6lı 12li 18 li sistemler oluyor tek bilgisayar tek ekran kartı çok birşey bırakmaz.