illa db mi kullanmanız gerekli? onay=0 onay=1 falan gibi basit işlemler için db kullanmanıza gerek olmayabilir belki
daha önce çekilen verinin aynı ip adresi tarafından tekrar çekilmemesi gerekiyor. bu yüzdende kontrol bu şekilde yapılıyor. belli bir zaman döngüsüne kadar o verileri tutmak zorundayım ne önerirsiniz ?