Bunu ne amaçla kullanacağınzı önemlidir.
Dünyada ve Avrupa'da fatura olmadan iş yapmayan kurumsal işler var.
Böyle bir sisteme girerek, fatura karşılığında çalışan kurumsal müşteriler ile çalışabilirsin.
Ama Türk şirketleri bu işe sıcak bakmaz, çünkü Avrupadan aldığı hizmet faturasını kullanabilmek için üzerine %18 KDV2 yi kendisi öder.

Ama ileride ciddi vergi sorunları çıkacağını garanti edebilirim.
Çünkü senin Türkiye'de ürettiğin sana ait bir hizmet için Avrupa'da sana ait olmayan bir şirket fatura kesecek.
Bunun adı naylon faturadır.
Türk maliyesi sana gelen ödemeler üzerinden ceza KDV ve Gelir Vergisi tahakkuk ettirecektir.
Parayı elden almadığın sürece, banka üzerinden aldığın sürece maliye her zaman bu para nereden geliyor diye hesap soracak ve vergisini isteyecek.
O vergiyi ödeyebilmek için de fatura muhasebe ticari kayıt açmak zorunda kalacaksın bir şey değişmeyecek.