Yorum yapmak için istatistik bilmek gerekiyor.
Bizde din dersi zorunlu ama istatistik ölçme değerlendirme gibi dersler zorunlu olmadığı için hem millet hem basın fikir yürütme özürlü genelde.
Öncelikle bu aşının kaç kişiye uygulandığını bilmek lazım.
Sonra ölüm sayısını toplam aşılananlara oranlamak lazım.
Sonra aşılanmayanların toplam sayısını aynı dönemde ölen aşılanmayan insanlara oranlamak lazım.
Sonra bu iki oranı karşılaştırmak lazım.
Ayrıca sürekli ilaçları aşıları öne süren kitleye şunu öğretmek lazım.
Okullarda tüm çocuklara çilek yedirseniz 20 çocuk çilek alerjisinden ölür.
Dünyada antibiyotik alerjisinden ölen binlerce insan var her sene, ama antibiyotik kullanmayı bırakmıyoruz.
Bu ölümlerin bir şey ifade edebilmesi için kıstas lazım.
23 kişi öldü dediğinizde bunu karşılaştıracak bir kıstasını değerlendirecek bir kıstasınız olmazsa bu saçma sapan bir rakamdır.
Her hafta spor salonlarında 30 kişi kalp krizi geçirip ölüyor diye spor kötüdür mü diyeceğiz?
Aşı yüzünden ölenlerin sayısını, aşı olmayıp hastalananlar içindeki ölüm sayısı ile karşılaştırabilirsiniz.
Eğer aşı virüsün kendisinden kaynaklanan ölüm oranını ciddi şekilde düşürmüyorsa o zaman aşıya gerek yoktur.
Ama Virüsten ölüm %1 iken aşıdan ölüm %0,0001 ise aşı her türlü vurulur.