Telegram kullanın hocam. Whatsapp yani facebook grubunun bana kalırsa büyük bir derdi var. Adamlar dünyayı yönetmek istiyor. Komplo teorisi gibi gelebilir ancak günümüz medyası gibi düşünebilirsiniz. 2016'da kimse Trump'a şans tanımazken nasıl seçildi? Hiç düşündünüz mü? Adamlar bunu ABD'de başardı, şimdi 3. dünya ülkelerinde neden başaramasınlar? Trump aday olduğunda facebookta muhalifler sürekli Trump ile karşılaşmaya başladı, reklamları en etkili şekilde hedeflenen kullanıcılara ulaştı, keşfette trump ile karşılaştılar, sosyal medya bir anda Trump propagandasına dönüştü. Seçimlerden sonra Facebook mahkemelik oldu. Peki neden? Adamlar gizli tutulması gereken verileri bir data halinde sundular ve seçim kampanyası aracı olarak kullandılar. Şimdi bunu her ülkede yapmak istiyorlar. Gizlilik yok, manipülasyona herkes açık olacak. Konuşmalarınız, alışkanlıklarınız, alışveriş tercihleriniz, siyasi görüşünüz gibi pek çok şey Facebook tarafından bilinecek. İstedikleri gibi sizi manipüle edebilecek her şeyi karşınıza çıkartabilecekler. Bu nasıl bir güç tahmin edebiliyor musunuz? Herhangi bir ülkede halkı ayaklandırabilirsiniz, başkan olmasını istediğiniz kişinin seçilmesi için halkı manipüle edebilirsiniz ya da bir şirketi batırabilirsiniz. İnternetin bu kadar güçlenmesi ülkeleri zor duruma sokmaya başladı bile. Ülkelerin teknolojiye karşı kullanabileceği tek güç askeri güç ve yeri geldiğinde kullanılacaktır.
Tamamen kendi fikirlerim ama unutmamamız gereken bir söz var. "Bir şey ücretsizse ürün sensin." Facebook, bizleri ürünü yapmak ve parası olana pazarlamak istiyor.