Muhasebe işlerinden anlayan var mı aramızda ?
İşlemleri adım adım tarif edecek mantık kurmama yardımcı olacak, izah edecek arkadaş var mı ?
Dönem sonu geldi çattı. Kar/ zarar hesabı yapılması gerekiyor. İki ortak işlettiği firmada ne zaman bu işlemi yapmalı ?
Sene sonu sayım yapılır. Onu biliyorum tek tek adım adım yazacağım arkadaşlar sizlerden yardımlarınızı talep ediyorum..
Mal sayım stok sayımı yapıldı. Elimizde 100.000 liralık ürün mevcut diyelim.
Demirbaş yani sermaye oluyor sanırım. 300.000 liralık makina, teçhizat alımı yapıldı ilk başta 100.000 lirası kredi kalanı nakit ödendi. İki ortak 150.000 lira koymuş oldu. Yani %50 ortaklık söz konusu.
Toplam Masraflar 100.000 lira
Satış Yapılan Tutar 400.000 Lira
Satın ALınan Toplam Miktar 400.000 Lira
Kredi Borcu 100.000 Lira
Kasada 10.000 Lira para var nakit
Pos hesabında 20.000 Lira çektiğimiz kartların parası var
Banka Hesaplarında 20.000 lira da orda var
Malzeme sattığımız müşterilerin bize 100.000 Lira toplamda borcu var (10-15 müşterinin toplam borç tutarları)
Malzeme satın aldığımız tedarikçilere borcumuz bulunmuyor.
Müşterinin bir tanesine 50.000 TL borcumuz bulunuyor.
Biraz karışık gelebilir ama bildiklerimi yazdım sırasıyla, hangi işlemleri yapmam lazım. İşe devam ediliyor kar zarar sonrası yeni 2021 dönem hesabı açılacak ön muhasebe programında orada iki ortakların şahsi hesaplarını alacaklı/borç vaziyetinde bir işlem yapacak mıyım. Demirbaş sabit mi kalacak sürekli o rakam.
Bilen anlayan var ise şayet gerçekten yardımcı olursa çok memnun olacağım.