sadece fren kullanırsan fren balataları ısınmaya başlar ve fren hidroliğinde hava kabarcıkları oluşur. bu da frenin tutmamasına sebep olur. bu yüzden motorun frenleme gücünü kullanman daha faydalıdır. araç vitesteyken tekerleğin dönüş hızı motorun devriyle orantılı olmak zorunda olduğu için tekerlekler motordan daha hızlı dönemezler. tekerleğin motorun devrini arttırması da zor olduğundna motor freni önemli bir destek kaynağıdır. otobüslerdeki retarder sistemi de ayak frenindeki bu problemden kurtulmak amacıyla geliştirilmiştir zaten. her durumda sadece freni kullanarak durmak yada yavaşlamak fren sisteminin daha çabuk bozulmasına yol açar.