Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
Avustralya, Yeni Zelanda ve ABD gibi yerlerde contracted yazılımcı olma seçeneği var. 50-60 yaşlarında hala contracted çalışanlar var.
Adam diyor ki: 6 ay sürecek bir projem var, günlüğü 900$ ödeyeceğim.
İki taraf da risk alıyor. Yazılımcı az çalışıyor belki ama 2-3 kat fazla kazanıyor.
Firma sadece 6 aylık iş için yazılımcı barındırmamış oluyor ama çok ödüyor.
Türkiye'de 2 sene bir firmada çalıştığında bile IK'cılar neden ayrıldın diye sorular soruyorlar. Türkiye'de 6 aylık projede çalışmış insanı kimse görüşmeye çağırmaz.
IK'cıların yazılım sektörüne bakarken kalıplaşmış düşünce yapıları var. Herkesi bankacılar giib 10 yıl bir firmada çalışması gerek sanıyorlar. Bizim sektörde 2 yıl bile büyük mucizedir.
Saatlik çalışma diye bir kavram var ki burada hiç oturmaz. Sen diyorsun ki saatim 30$, her hafta yaptığın işleri listeliyorsun ödeme alıyorsun.
Bu sistem de Türkiye'de oturabilecek bir sistem değil.