Aslında bu konu TÜM beyaz yakalılarda bir sosyal kaos olarak ortaya çıkacak yakında.
Son 10-15 yıldır Türkiye'de hiç olmadığı kadar büyük bir beyaz yaka sınıfı gelişti ve eski nesilden farklı olarak 65'de emekli olmaları bekleniyor.
Firmalar satış, bankacılık gibi konularda da 45'den sonra acımasızlar.
Maalesef son derece haklısınız.
Askerdeyken şafak kaç diye sorulan yeni askerler şafak karanlık derlerdi.
Bizim de emekliliğimiz karanlık.
Önce emeklilik yaşı arttırıldı, sonra kıdem tazminatı gibi işten atılmayı zorlaştıran konularda işçi aleyhine düzenlemelere gidiliyor.
Bizim jenerasyonun 55 olmadan 2 ev alması ve 25-30 sene özel emeklilik sigortası yatırması lazım.
1 evde yaşayıp, diğer evi kiraya verip, özel emeklilik ve normal emeklilik maaşı ile ortalama bir hayat sürülebilir.
Sosyal güvenlik sistemi çökecek çünkü nüfus artış hızı düşüyor.
Bizim gibi ülkelerde devlet size yatırdığınız primi değil, emekli olduğunuzda prim yatıran çalışanların primini ödüyor.
Biz emekli olunca çalışırken aldığımız maaşın %45-60 arasında emekli maaşı alacağız.
Bu para ile açlık sınırında bile yaşanmaz.
Ve emekli maaşı alan büyük bir nüfus, sigorta primi ödeyen küçük bir nüfus olacak.
Devlet kısa süreli çalılmaya izin verdiği, ve işten çıkarma konusunda işçiye yüksek tazminat hakları tanımadığı sürece 50 yaşını geçen herkes işten çıkarılır.
Çünkü 50 yaşını geçince lastik patlar. Gençken ayakta geçirdiğiniz grip 1 hafta yatağa düşürür.
Bir gün prostat olursunuz bir gün anjiyo. Enerji düşer.
Özel sektörde bir senede 3 kez rapor alın kapının önüne koyarlar.