40 yaşından sonra yazılımcı olmayı değil yönetici olmayı hedeflemeniz gerekiyor.
Yazılım kendinizi update etmeniz gereken bir sektör.
İnsanın 40 yaşından sonra özellikle öğrenebilme kapasitesi azalıyor.
Yeni çıkan dilllere, frameworklere adapte olma süreniz uzar.
Yazılım gibi sürekli kendinizi güncellemeniz gereken, 4-5 senede bildiklerinizin çöp olabildiği bri sektörde 40 ından sonra tutunmak zor.
O yüzden 40 ından sonrası için kendinizi proje yöneticisi, ya da yönetici pozisyonlarına hazırlayın.
Yazılım hazırlamak yerine yazılım hazırlayanları yönetmek için de birileri gerekecek.
Networkünüzü ve ilişkilerinizi buna göre kurun.
Ama 40 ına ulaşan her yazılımcı yönetici olamayacak.
O yüzden bahsedilen konu son derece doğru.
Eğitim insanın yaşı ilerledikçe zorlaşır.
Yaş ilerledikçe yeni bir dili iyi şekilde öğrenmek demek daha önce bildiği dillerin zayıflamasına neden oluyor.
Yaşım 40 tecrübe ile söylüyorum bunu size.
50 den sonra işiniz çok daha zor.
O yüzden bu ciddi bir sorun olarak Türkiye'de de yaşanacak.
Çünkü yaşlı bir beynin genç beyne fark atabileceği tek konu deneyimdir.
Oysa yazılım teknolojileri sürekli güncellendikleri için kodlama dilleri, kodlama desenleri, yazılım mimarileri değişir.
Bu sektörde deneyimden ziyade adaptasyon avantajdır. Ve yaşlandıkça adaptasyon yeteneği azalır. Enerji düşer.