Merhaba,
40 yaşından sonra sadece yazılımcı olarak iş bulmanın zorluğu konuşulan bir konu oldu. IT Manager gibi görevler ise sınırlı. Yazılımcı sayısı katlanarak artıyor (Türkiye 120bin), Almanya'da 1 milyon, dünyada ise 25 milyon yazılımcı oldu.
37-40'dan sonra nadiren iş görüşmelerine çağırıldığı yabancı yazılımcılar tarafından da konuşulan birşey. (alttaki yazılar)
Emeklilik ise 60-65. Peki 45'de iş bulma ihtimali tartışılan bu meslekte son 20 - 25 yıl için sizin planınız nedir?
Quora isimli bir site var, bu sitede farklı ülkelerdeki yazılımcılar bu konuda fikirlerini yazmışlar, ülke olarak farklı tecrübeler var:
-
https://www.quora.com/Is-software-de...fter-age-35-40
-
https://www.quora.com/What-do-progra...into-their-40s
-
https://www.quora.com/It-seems-softw...science-degree
-
https://www.quora.com/What-happens-t...t-or-get-fired
Bazı blog yazıları:
-
https://belitsoft.com/php-developmen...r-40-50-and-60
-
https://improvingsoftware.com/2009/0...-get-a-plan-b/