Beyyusuf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Footer da olması neden zarar verir?
Başlık etiketleri hiyerarşik düzene sahiptir. Her bir etiket birbirinin bir üstü veya altını ifade eder.

Kural şöyledir: h1, h2, h3, h4 h5 ve h6 şeklinde üst seviyeden alt seviyeye doğru gider.

H1 etiketi verilen başlık, ana başlıktır. Diğer baslık etiketleri alt baslıklardır. H1 yalnızca 1 kere bulunmalıdır ancak h2, h3 ve diğerleri için sinir yoktur.

En basta Hiyerarsik düzen derken şunu ifade etmek istedim:

Ana başlık (h1)
Alt başlık (h2)
Alt başlığın alt başlığı (h3)
Şeklinde ilerler...

H3 ten sonra tekrar ana başlıkla alakalı başlık atılacaksa yine h2 kullanılmalı. Eğer h3 verdiğiniz alt başlığın alt konusuyla ilgili başlık atılacaksa h4 kullanılmalı.

Umarım anlatabilmisimdir

Hiyerarsik düzeni bozacağı işin h1 ı footer da kullanırsanız şöyle görünür:

Örnek bir konumuz olsun ... seo nedir.

Neden seo yapmalıyız (h2)

Seo yapmazsak ne olur (h3)

SEO'nun faydaları (h2)

Seo için en iyi kaynaklar (h2)

Seo nedir (h1)

Bu pek uygun değildir ayrıca lighthouse (google a ait seo testi) bile hata gösterir.

Robotlar sizin makelinizin ya da sayfanızın ana konusunu footer da başlıyor gibi okur.

Başarılar dilerim