Merhaba, memleketteki vatandaşlar ürünlerini satmakta çok sorun yaşıyorlar.
Ürünler çok kaliteli, kaliteli derken abartmıyorum mesela zeytin yağı çıkartıyorlar asit oranı filan çok düşük çıkıyor. Fabrikalar kapış kapış alıyor ama çok ucuzdan alıyor. Ben 20 TL'ye fabrikaya vermektense 35 liraya burada satabiliyorum tek tek ama diğer hemşehrilerimizin bu şekilde çaresiz kalması benim çok canımı sıkıyor. Adam 1 sene emek veriyor üzümü üretiyor, ne güzel kurutuyor depoluyor filan 10 liradan alıyorlar. 2 sene öncesine kadar 15-16 TL idi kuş üzümü. Tüccarlar çok azdan almaya çalışıyorlar ama resmen emeklerini çalıyorlar. Bu konuda ne yapacağımı bilmiyorum açıkçası. Çok işin içerisinde değilim kendi ürünlerime yaşadığım şehirde talipli çok oluyor ama oradaki insanlara nasıl yardım edebilirim bilemiyorum. Bir e-ticaret sitesi kurmak aklıma geldi ama ambalaj, ürünleri kontrol etmek daha doğrusu stok yapmak gibi problemlerden kendi başıma maalesef kalkamam. Başkaları ile fikir paylaşınca da o tüccarlardan farkımız kalmayacak fiyatlara iniyor. Bu konuda nasıl yardımcı olabilirim acaba? Ürünlerle ilgili bir web sitesi mi açsam, youtube kanalı mı kursam dedim geçenlerde. Hani nasıl yapılıyor ne emeklerle yapılıyor filan anlatsam acaba insanlar destek olmak isterler mi bilemedim. Kendi masrafımı çıkarsam bana yeterli, onun dışında oradan para kazanma gibi çok bir derdim yok yani. Gördükçe üzülüyorum o kadar emeğe.
Sizce ne yapmalı?