Eşim Almanya doğma büyüme, 28 yaşında Türkiye ye geldi. Çifte vatandaşlık olayı istisna dışında yok diye biliyorum. Eşim de Türk vatandaşı, 18 yaşında sormuşlar o da Türk vatandaşlığını tercih etmiş
Kızım Almanya da doğdu hem Alman hem Türk vatandaşlığı var. Ama onda da soracaklar ileride seçim yap diye. Bu arada Alman vatandaşı birisi ile evlenince öyle hemen vatandaşlığa kabuş edilmiyorsunuz. Bırakın vatandaşlığı Almanya ya evli olsanız bile hemen yerleşemiyorsunuz. Evliğin gerçek olduğunu ispat edip ikna etmeniz lazım, ve temel seviyede Almanca bilmelisiniz. Benim bir yakınımdan nişan ve düğün fotolarını istemişlerdi mesela. (tarihleri ile )