Hocam bakın bu konuya açıklık getirelim. Shgm üzerinden alınan/yapılan başvuru ehliyet değil. O sistem sadece dronunuzu sivil havacılığa kaydetmenize yarıyor. Yani bi polis ehliyetin nerde dese shgm üzerindeki pilotluk yetkin hiçbir işe yaramaz. Bu olay aynı araba sürmeyi bilipte ehliyeti olmama durumuna benzer. Ve shgm üzerinden yapılan başvuru kuruluşundan beri ücretsizdi ve böyle devam edecek. Gel gelelim paralı olan mevzuya. Bu ise normal araba ehliyeti gibi bir ehliyet. Shgm yin yetki verdiği kurumlar size ort 6-24 saatlik bir eğitim ile size istediğiniz sınıfa göre ehliyet verilir. Ve bu ücretlidir. Uzun lafın kısası paralı olan şey araba ehliyeti gibi olan fiziki ehliyet. Parasız olan shgm sitesindeki dronu kaydetmek için verilen yetki. Cevabımı yeterli bulduysanız r10+ verebilirsiniz. Bu arada bunları nerden biliyorsun derseniz kısacası nerdeyse elimden geçmeyen drone yoktur