fahri müfettiş olayı bana çok saçma geliyor polisler zaten gerekli yerlerde ceza yazıyor bu ihtiyaç neden ?

edit : Fahri Trafik Müfettişleri Projesi 1996 yılında yürürlüğe girdi. Çeşitli düzenleme ve değişikliklerle günümüze kadar gelindi. Fahri trafik müfettişliği gönüllülük esasına dayanıyor. Trafik polisinin veya kameralarının olmadığı yerlerde fahri trafik müfettişi tutanak tutabiliyor.

Fahri Trafik Müfettişi Kimdir?

Fahri Trafik Müfettişliği Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 5. maddesindeki şartları taşıyan, verilen eğitimi tamamlayan kişiler fahri trafik müfettişi kimliğini taşıyorlar. Trafik polisi veya kameralarının olmadığı yerde kural ihlali yapan sürücüler hakkında trafik suçu tespit tutanağı kesmeye yetkili kişilerdir.

Fahri trafik müfettişleri kestikleri tutanakları elektronik ortam, mobil uygulama veya elden 7 gün içinde trafik birimlerine teslim etmek zorundadırlar. Bir yıl içinde hiç tutanak kesmemiş müfettişlerin yetkileri iptal ediliyor