Çevremde çok fazla deneyen oldu, bırakanlar ve bırakamayanlar oldu. Bırakanlar sadece iradelerini kullandılar, yani ben sigarayı bıraktım dediler ve o andan sonra bir daha içmediler. Ne tiryakilerini gördüm, 30 yıldır 40 yıldır içen, tek kelimeyle bırakan. Bilmiyorum, yanlış düşünüyor olabilirim ama ne ilaçlar, ne sakızlar, ne bantlar, ne eğitimler destekler veya kitaplar fayda etmez, kafada bitirmedikten sonra. Benim yakınlarımdan biri devletin sunduğu sigarayı bırakma seminerine gitti, ara olmuş, çıkmış balkonda sigara içmiş gelmiş. Sorsan sigara bırakmaya ilişkin seminerde yani. O yüzden önce kafada bitirmeniz lazım, psikolojik olarak yenmeniz lazım.