Glare adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar biden açık ara farkla götürürken nasıl trump kazanıyor anlamadım.
Biri bana durumu 1.sınıf öğrencisine anlatırmış gibi anlatabilirmi lütfen.
Onlardaki sistem en çok oyu alan kazanır değil. 270 Delege olan kazanır sistemi var.

Google'a girip "abd seçim sonuçları" yazıp bakarsanız hangi bölgeden kaç delege aldığı yazıyor.

En basit tabiri ile :

A Eyaletinide 5.000.000 Biden oy aldı 5 Delege kazandı
B Eyaletinde 4.000.000 Biden oy aldı 4 Delege kazandı

C Eyaletinde 8.000.000 Trump oy aldı 10 Delege kazandı.

Sonuç olarak :
Biden 9 Milyon oy ile 8 Delege çıkartı
Trump 8 Milyon oy ile 10 Delege çıkartı

bu yüzden bazı bölgeler daha önemli oluyor.

Not .: Rakamları örnek olsun diye verdim. Şuanki durum :

Biden : 238 Delege
Trump : 213 Delege

Burada olay X Eyaletinde

4.000.000 oy ile Biden 10 delege alıyor
3.999.999 oy ile Trump 0 delege alıyor

Sayım sonunda trump'ın oyları hızla artarsa biranda 10 delege Biden'den silinip Trump'a yazılacak.
Toplam 538 delegenin 270'ini kazanan aday ABD Başkanı oluyor.