Neden Şeffaf Ülke Olamıyoruz?
Bizzat ülkemizin kendi vatandaşları devlet bir şekilde çıkarlarını korumalı mantığıyla sadece günü kurtaracak olaylara göz yumar oldu. Bundan 10 sene önce tren kazasına yayın yasağı verseler ülkece ayağa kalkardık, çok absürd gelirdi. Bundan 10 yıl önce örtülü ödenek adı altında milyonlar harcayacağız ama örtülü olduğu için içeriğini bilemeyceksiniz deseler illaki insan sorgulardı. Şimdi bu ve bunun gibi 10'larca örnek hiç sorgulanmıyor. Sadece bahane buluyoruz. Bunu bundan yaptılar, şunu bu yüzden yaptılar, böyle yapılması gerekti diye sadece günü düşünerek kendimizi avutuyoruz. Nasıl şuan bundan 10 sene önce mümkün değil dediğimiz şeyler başımıza geliyorsa tavizler verildikçe 10'larca yıl sonra neler başımıza gelir Allah bilir. Bu olay parti ile de alakalı değil. A partisi, B partisi hiç fark etmiyor. Her kimki gücü elinde bulunduruyorsa o gücü kaybetmek istemez ve şeffaflığını yitirir. Buna sadece ve sadece halk engel olabilir. Sorun yöneticiler de değil yani bizzat vatandaşlarda.