Yılda 1 yapılıyor. 6 ayda indiğini duymadım.
3 yıl boyunca yılda 1 defa heyet karşısına çıkacaksınız. Normal kilolara inmezseniz muaf olacaksınız. Askerliğin 6 aya inmesi ile bunun bir ilgisi yok. Kısa dönemlerde zaten 6 aydı. Ama onlarda yılda 1 defa muayene oluyordu.

3 yıl içerisinde kilonuz normale dönerse, askerliğe elverişi engelleyen başka bir rahatsızlık olursa onlarda muafiyet olmanız için gereken 3 yıla dahil edilebiliyor.