Ben çok eskiden Kızılay`ın içindeydim. Değiş tokuş veya parayla alım oluyordu. Yani sen 4 ünite kan aldıysan çevrenden yakınlarından 4 ünite kan toplayıp geri vermem gerekiyordu. Bu sayede stoklar hep yerinde duruyordu. Eğer kan verecek kişi bulamazsan para ödemek zorunda kalıyordun. Yorumlarda okuduğum kadarıyla bu sistemde kalkmış. Kızılay devlet kurumu değil vakıf olduğundan doktor, hemşire maaşlarından, kan alım ve saklama ile ilgili materyallere kadar her şeyi bağış parasından karşılıyor.