Bir dönem hastanede çalışmıştım. Sorunuzun yanıtı: EVET, KIZILAY KANI PARAYLA SATIYOR. 1 Ünite kan yanlış hatırlamıyorsam 400-450 cc. Hastaneye 2-3 yıl önce maliyeti 250 tlydi. Yani 250 TL'ye satıyordu. Hastadan talep ettiğimiz ücret ise ünite basına 400 Tl'ydi. Şimdi fiyatlar daha yüksektir muhtemelen. Kanı ulaştırma ve muhafaza vb giderler var fakat 400-450 gram bedavaya verilen kanın satış fiyatı bu olamaz. Ayrıca özel hastaneler kızılaya ödenen kan fiyatının iki katını hastadan talep ediyor genellikle. Para yoksa kan da yok. Çünkü hastaya soruluyor ödeme gücünüz var mı ücret çıkacak diye. Hasta onay verirse Kızılay aranıp kan talep ediliyor vee kızılay kendi aracıyla kan getiriyor. Bunları öğrendikten sonra Kızılaya ne bağış ne de kan verdim. yardım kuruluşu diye tanıdıgımız Kızılay = ticarethane. Kendi ceplerini dolduruyorlar kurulan bu düzenle başka birşey değil.