Bende araştırma içindeydim dayım İngiltere'de ve anlattıklarıyla baya aklımı çeldi. Şuan bende kazancımı paunda çevirip bankada tutuyorum, işletme kurup gidicem ya da iltica edicem. İşletme kurup gitme konusunu bir araştır , 10-20 demeden bankaya döviz yap at. Almanya'nın işçi yasası var, İngiltere olmasaydı onu deneyecektim işçi yasasını bir araştır çok iyi... Ama önceliği dile vermek zorundasın özellikle Almanya'nın göç yasası için çok gerekli. Benim Almanya işçi yasasıyla gitmem çok kolaydı çünkü 3 üniversite mezunuyum ve ek sertifikalarım ile becerilerimi bu yasa kapsıyordu.
Ek olarak fransızca vs. diye pekte yerinde olmayan tavsiyeler görüyorum. Arkadaşlar 29 yaşındayım ve Türkiyeyi, Türkiye'nin düzelmeyeceğini görecek kadar tecrübe ettim. Eğitim, beceri, bilgi, kültür hepsi torpilin altında eziliyor. Yıllarınızı verin herhangi bir işe, torpili olan biri sizi basamak gibi kullanıp üstünüze çıkar. Saygı, iş ahlakı, bireysellik, adalet vs. gibi yüzlerce konuda sürekli geriye giden bir ülkede yaşıyoruz ve bu gerileme aralıksız devam edecek. Buna eminim çünkü yakın çevremden gözlemlediğime göre, üniversitede başarılı olan mühendis ve doktor arkadaşlarımın neredeyse tamamı şuan yurt dışında. Özellikle tıp fakültesi mezunu arkadaşlarım üniversite biter bitmez gidiyorlar.